Blog

Comportamentul consumatorului

2019-11-12

Comportamentul consumatorului

  • atitudinea consumatorului față de oferta de produse,
  • înțelegerea comportamentului consumatorului român,
  • identificarea factorilor determinanți în alegerea unor anumite alimente ca parte integrantă a unei diete specifice,
  • modul în care informațiile nutriționale de pe etichetă influențează alegerea alimentelor.

Cercetări privind comportamentul consumatorului

  • Înțelegerea procesului de percepție a alimentelor de către consumator și a discrepanțelor care apar între consumatori și experți;
  • înțelegerea procesului de schimbare comportamentală, facilitarea acestei schimbări în direcția sănătății, prin integrarea științelor sociale cu cele biologice;
  • înțelegerea valorilor alimentare fundamentale, problemelor culturale și de tradiție, obiceiurilor alimentare în diversitatea și dinamica lor;
  • aprecierea sau măsurarea comportamentului consumatorului în legătură cu alimentul;
  • înțelegerea dinamicii percepției senzoriale de la receptor la creier, incluzând inter-reacțiile încrucișate ale organelor de simț, eliberarea aromelor și structura alimentelor;
  • înțelegerea și selecția predictivă a alimentelor pentru o dieta sănătoasă și stimularea unui consum alimentar adecvat;
  • evaluarea unor informații personalizate și optimizarea calității produselor și a sănătății consumatorului, precum și predicția viitoarelor tendințe la nivel global, european, regional și local;
  • proiectarea și validarea de noi căi de comunicare și de informare privind dieta sănătoasă pentru grupuri variate de populație cu diferite necesități, incluzând populațiile minoritare etnice și cele de risc;
  • evaluarea statistică a obiceiurilor alimentare;
  • evaluarea statistică a alimentelor tradiționale;
  • obținerea de alimente ușor de manevrat, gata de utilizare (ready-to-use).
  • analiza rolului prețului vs beneficiile alimentului;
  • înțelegerea determinanților de acceptare a tehnologiilor alimentare de către consumatori.