20.000 de consumatori din 18 țări europene au fost incluși într-un studiu care urmărește să afle nivelul de încredere al acestora în sectorul alimentar.
Încrederea consumatorilor în sectorul alimentar a crescut pe parcursul pandemiei COVID19, arată raportul EIT Food Trust. Studiul a fost realizat de un consorțiu de parteneri academici pan-europeni, Inclusiv Universitatea din Reading, Consiliul European pentru Informații Alimentare (EUFIC), Universitatea Aarhus, KU Leuven și Universitatea din Varșovia.
Raportul arată că încrederea consumatorilor în toate ramurile sectorului alimentar a crescut cu un procent cuprins între 3-8%.
Dintre toți actorii care activează în sectorul alimentar, fermierii sunt cei mai de încredere, 67% dintre consumatorii europeni declarând acest lucru, comparativ cu doare 13% care susțin contrariul.
Retailerii sunt următorul grup cu cea mai mare încredere, 53% dintre consumatori s-au exprimat în acest sens – o creștere de 7% din 2018.
Cu toate acestea, încrederea în agențiile guvernamentale, cât și în producătorii de alimente, a rămas în urmă, mai puțin de jumătate dintre consumatori afirmând că au încredere în aceste grupuri. Între timp, peste un sfert dintre consumatori nu se încred în mod activ în autoritățile guvernamentale și nici în producători.
Citește articolul aici.